E-TİCARET NEDİR?

E-Ticaret , herhangi bir ürün ve servisin internet kanalları kullanarak online olarak satışının yapılmasıdır.

İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte işletmeler satışlarını internet ortamına da taşıyıp satış ağlarını büyüterek gelir elde etmeye başladılar. E-Ticaret ucuz girdi ve iş gücü , daha az maliyet gibi sebeplerden de enflasyon oranlarının azalmasına yol açtı.

Neden E-ticaret?

  • İş gücünden ve zamandan tasarruf ederek haftanın 7 günü 24 saat boyunca kesintisiz satış yapabilirsiniz.
  • E-ticaret ile müşteri ağınızı genişletebilirsiniz.
  • E-ticaret sitenizdeki Canlı destek,whatsapp hattı ,iletişim formları ,ve yorumlar gibi alanları kullanarak müşteri ilişkilerinizi geliştirebilir ve ürün geri bildirimlerine anında ulaşabilirsiniz.
  • Müşteri alışkanlıklarını ve değişen ürün tercihlerini takip edebilirsininiz.
  • E-ticaret reklamlarınız ile öne çıkabilirsiniz.
  • Ürün vitrininizi istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.
  • Önerilen ürün ,ayın ürünü , en çok satan ürün gibi pazarlama tekniklerini kullanabilir istediğiniz ürünü öne çıkarabilirsiniz.
  • Global pazarda satış yaparak hızlı bir büyümeye geçebilirsiniz.
  • Ürün ve satış raporları ile iş takibinizi yapabilirsiniz.
  • E-ticaret ile işletme giderlerinizden tasarruf edebilirsiniz.
  • PayTR ile ödemelerinizi güvenle alabilirsiniz.

E-Ticarete Sitemi Nasıl Kurabilirim ?

  • E-ticaret üzerinden yaptığınız satışları faturalandırmalısınız bu nedenle faturalandırma işleminin yapılacağı Şahıs, Anonim ya da Limited Şirketiniz olmalı.
  • E-ticaret satışlarında en çok kullanılan ödeme yöntemi olan kredi kartı ile ödeme için açılmış olan e-ticaret siteniz ve şirket bilgileriniz ile bankalara sanal pos başvurusunda bulunmalısınız.
  • EFT ve Havale  gibi ödeme seçeneklerinin kullanılması için ise şirket bilgilerinizle bankalara başvurarak hesap açtırmanız gerekir.
  • Kapıda ödeme seçeneği için ise şirketinize açtırdığınız hesaplar ve şirket bilgileriniz ile kargo şirketleriyle anlaşarak kapıda ödeme hizmetilerini kullanabilirsiniz.
  • E-ticaret sitenize  gizlilik sözleşmesi, mesafeli satış sözleşmesi, üyelik sözleşmesi ve iade koşulları gibi alanları mutlaka eklemelisiniz.

E-ticaret Sitemin Etkileşimini Nasıl Artırabilirim ?

Telefon, tablet ve bilgisayar gibi cihazların yaygın olarak kullanılmaya başlamasıyla son yıllarda internet kullanımı yaygınlaşmaya başladı. İnternetin alışverişinin ulaşılabilir, hızlı ve kullanım kolaylığı gibi sebeplerden dolayı Türkiye'de e-ticaret sektörü 2019 yılında büyümesini sürdürerek yüzde 39 oranında artışla 83,1 milyar TL'lik hacme ulaştı. Dolayısıyla birçok  girişimci e-ticaret etkileşimini artırmak istemektedir.

E-ticaret Etkileşimini Artırmak İçin Yapılabilicek Birkaç Önemli Nokta Vardır.

Görsel Kullanımı

E-ticaret sitesinden alışveriş yapan birçok kullanıcı görsellere çok önem veriyor. Özellikle ürünlerde kullanılan görseller potansiyel müşteriye ürün tanıtımı için  çok büyük önem arz ediyor. Kullanılan görsellerin sayısı ve kalitesi de e-ticaret sitesinin etkileşimi ve ürünün satışı için öne çıkan bir etmen.

Video Kullanımı

Kullanıcılar e-ticaret sitelerinden alışveriş yaparken, ürünlerin videosunu görmeyi istiyorlar.  Animato’nun , Online ve Mobil Video Raporuna göre ürünün videosunu izleyen kullanıcıların %73’ü ürünü satın alıyor. Bu nedenle ürünlerin tanıtım videolarının sitede yer alması etkileşimi ve satışı  artıyor. 

Renk Kullanımı

Yerel Tüketici Gözden Geçirme Anketi  sonuçlarına göre kullanıcıların %42’si e-ticaret sitelerini renklerine göre değerlendiriyor. Bu sebeple özellikle renk seçiminde kullanıcı profiline uygun davranmak satışları doğrudan etkiliyor.

İletişim Bilgileri

İnternet alışverişinin en büyük  problemlerinden biri de güven. Güven probleminin en kolay çözümü ise iletişim bilgilerinin kullanıcı ile paylaşılması. E-ticaret sitenizde iletişim bilgilerinizin doğru bir şekilde paylaşılması kullanıcı güvenini artırır.

Ürün Değerlendirmeleri

Yerel Tüketici Gözden Geçirme Anketi  sonuçlarına göre ,  e-ticaret kullanıcılarının % 90’ı internet üzerinden bir alışveriş yapmadan önce ürün ve işletme ile ilgili değerlendirmeleri okuyorlar.  Aynı araştırmaya göre satın alma öncesinde değerlendirmelere önem veren tüketicilerin % 88’i okudukları değerlendirmeleri kişisel değerlendirme kadar önemli bulduklarını belirtiyorlar. Bu nedenle e-ticaret sitesinde ürün değerlendirilmelerinin yapılabilmesi, ürün ile ilgili değerlendirmelerin ulaşılabilir olması satış oranı ve etkişelimleri doğrudan etkiliyor.

Cogen Yazılım farkıyla sanal mağazanızı açalım internet ticaretinin avantajlarla dolu dünyasına güçlü bir giriş yapın !

İletişim

Cogen Yazılımın ayrıcalıklı dünyasın da sizde yerinizi alın. Projelerinizi profesyonel ekibimiz ile hayata geçirelim. Hadi hemen iletişime geçin.

İletişime Geç

Copyright © 2020 | Tüm hakları saklıdır. | Design By